DA - L 1 Z

Dopravní automobil Peugeot Boxer byl pořízen v červnu roku 2012 jako náhrada za již doslouženou a nevyhovující Avii. Dodavatelem vozidla byl JONAL, spol. s r.o. Hodonín a následnou vestavbu provedla společnost Bělohoubek s.r.o. Bzenec. Do ostrého provozu bylo vozidlo zařazeno v září 2012, kdy bylo kompletně dovybaveno potřebným příslušenstvím. Vozidlo bylo zakoupeno za podstatné podpory Jihomoravského kraje, zbývající část financovala obec Rohatec ze svých prostředků. Pro úsporu finančních prostředků dělali členové jednotky některé části vestavby svépomocí.

 

Předurčení vozida:

  • doprava hasičů na místo události (druhosledové vozidlo za CAS)
  • technický speciál pro řešení událostí (čerpání vody, odstraňování překážek z komunikací)
  • doprava osob při ochraně obyvatelstva
  • doprava družstva při požárním sportu
  • doprava MH

Vozidlo s předním pohonem je osazeno dieselovým motorem s obsahem 2200 ccm o výkonu 110 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Dále je automobil vybaven systémem ABS, klimatizací, autorádiem, radiostanicí, navigací a senzory pro couvání. Díky dostatečné světlé výšce je veškeré příslušenství umístěno uvnitř vozidla a není tedy potřeba jej umísťovat na střechu automobilu. Kabina pro osádku je kompletně očalouněna, sedadla mají polohovatelná opěradla. V prostoru nad kabinou jsou umístěny záchranné plovací vesty, prostor za třetí řadou sedadel je uzpůsoben pro umístění EURO přepravek pro uložení kompletního sportovního vybavení. Kabina pro osádku, úložný prostor vestavby i prostor kolem automobilu je osvětlen pomocí LED pásů. Výstražné světelné zařízení tvoří LED rampa na střeše vozidla, přídavná světla v čelní masce a výkonné osvětlení na zadní straně vozidla. Vše opatřeno výkonnými 3W LED diodami. Oranžovou rampu tvoří samostatné LED svítidla seřazené nad zadními dveřmi.

 

Vestavbu pro požární příslušenství tvoří 3 samostatné plnovýsuvy s velkou nosností. Na tom největším je umístěna stříkačka PS12. Plato je přizpůsobeno pro variantní upevnění elektrických kalových čerpadel s hadicemi a příslušenstvím namísto PS12. Druhý plnovýsuv je osazen elektrocentrálou, cívkami elektrokabelu a zásobou PHM. Na třetím, svislém výsuvu je z jedné strany upevněna dýchací technika se záložními lahvemi, na straně druhé motorová řetězová pila s kompletním příslušenstvím. Požární hadice jsou uloženy v boxu ve dvou řadách za sebou, vedle nich jsou tubusy pro zasunutí stativů s osvětlovacími tělesy. V nejvyšší části vestavby jsou upevněny 4 díly nastavovacího záchranného žebříku a záchranných nosítek. Pro uložení 2,5 m savic je využit prostor nad blatníkem. Na vnitřní straně dveří je pak prostor pro upevnění ženijního nářadí a drobných armatur.

Fotogalerie

Základní technická data:

  • Podvozek Peugeot Boxer L4H2
  • Délka 6.363 mm
  • Šířka 2.050 mm
  • Výška s rampou 2.680 mm
  • Rozvor kol 4.035 mm
  • Motor 2.198 ccm o výkonu 110 kW
  • Celková hmotnost 3.500 kg

 

Vybavení vozidla:

  • Přenosná stříkačka PS12
  • Izolační dýchací přístroj AUER BD 96 – 2 ks
  • Náhradní tlaková láhev – 2 ks
  • Motorová řetězová pila STIHL 362 s příslušenstvím
  • Elektrocentrála Heron EGM60 AVR - 6 kW
  • Přetlakový ventilátor PH VP450
  • Osvětlovací stožár s prodlužovacím kabelem – 2 ks
  • Vozidlová radiostanice Motorola GM360
  • Ruční svítilna MICA ML 800 3W – 4 ks
  • Požární hadice, savice, armatury
  • Přenosné hasicí přístroje – práškový - 2 ks, CO2 – 1 ks
  • Zdravotnický batoh
  • Záchranná nosítka
  • Záchranná plovací vesta – 2 ks
  • Týlový kufřík
  • Vyprošťovací nástroj Hooligan, pákové kleště, bourací sekera
  • Záchranná lana
  • Nastavovací záchranný žebřík – 4 díly
  • Lopaty, hrábě, hydrantový nástavec
  • Dopravní kužely, přejezdové můstky
  • Sorbent