Kučerovi scházelo v Rohatci k překonání traťového rekordu šest vteřin

10.05.2015 17:01

Hodonínský deník

 
Rohatec – Předvedl výtečný výkon. Známý vytrvalec Lukáš Kučera opanoval letošní Rohateckou desítku od začátku do konce. Na desetikilometrové trati neměl zkušený závodník konkurenci. Člen týmu VSK Univerzita Brno dokonce útočil na rekord Pavola Klimeše z roku 1997. Skvělým časem 30:10 za ním zaostal o pouhých pět vteřin. Domácí Luděk Durďák skončil druhý, třetí doběhl do cíle veterán nad čtyřicet let Dušan Tomčal.
 
Lukáš Kučera dal v pátek zapomenout na svého bratra Martina i trapný výkon keňských běžců z roku 2013. Od dvojice Afričanů se tehdy očekával útok na traťový rekord, zahraniční hvězdy zklamali diváky i pořadatele, když v obci na Hodonínsku běželi pod své možnosti. Brněnský vytrvalec naopak šel na maximum. I když rekord nakonec nepřekonal, zasloužil pochvalu. „Škoda že alespoň na tři okruhy neměl nějakého soupeře, který by mu pomohl tahat tempo," posteskl si ředitel Moravsko-slovenského běžeckého poháru 2015 Pavel Bíla.
 
Osmý díl populárního atletického seriálu nabídl úchvatnou podívanou. Kučera běžel fantasticky. Každým kilometrem zvyšoval svůj náskok a pokud by znal traťový rekord, snad by ho i překonal. „Trochu jsem ztratil v posledním kole, kdy jsem začal tuhnout. Jinak se mi běželo výborně. Na to, že jsem spal za poslední dvě noci asi jenom devět hodin a ve čtvrtek jsem byl v práci třináct a půl hodiny bez pauzy, tak to byl docela mazec. Nečekal jsem, že mi to takto půjde," usmíval se v cíli suverénní vítěz, kterému ke skvělému času pomohly i téměř ideální podmínky. „Je tady rychlá trať, ale většinou na ní hodně fouká. Třeba bratr tady loni umřel na vítr," připomněl Lukáš Kučera.
 
Brněnský závodník si sváteční podnik užil. Letošnímu vítězi nevadila ani malá konkurence. „Nechyběla mi. Naopak, byl jsem klidnější," přiznal.
 
Zatímco o dalším triumfu Kučery nebylo pochyb, o druhé místo se bojovalo téměř až do konce. Stříbro nakonec k radosti fanoušků urval domácí Luděk Durďák. Ředitel rohateckého závodu porazil díky finiši nejlepšího veterána nad čtyřicet let, Dušana Tomčala, o šest vteřin. „Jsem maximálně spokojený," prohlásil Luděk Durďák. Člen Sboru dobrovolných hasičů Rohatec na vítězství nemyslel. „Lukáš je jiná liga," ví Durďák.
 
Ten se chtěl držet především Tomčala s Rehušem. „Nakonec jsem je postupně urval. Nejdříve odpadl jeden, pak se ztratil i Ľuba. V posledním kole, když jsem zjistil, že i Dušan ztrácí, tak jsem šel hop nebo trop. Bylo to nadoraz, ale vyšlo to," radoval se Durďák, který znovu potvrdil, že mu známé prostředí náramně svědčí. „I když bývám hodně nervózní, doma mám mnohonásobně vyšší motivaci. Na Rohatec se dokáži vyhecovat víc než na jiné závody," říká Durďák.
 
Ten přitom na pódiové umístění moc nevěřil. „Minulý týden v Jablonici jsem se totiž pořádně natrápil," vrátil se k předcházejícímu závodu Durďák.
 
Mezi ženami potvrdila roli jasné favoritky Irena Pospíšilová. Známá závodnice zvládla pětikilometrovou porci za 18:41 minuty. Druhá doběhla veteránka Blažena Kocúriková, třetí skončila Silvie Václavková Divišová. „Běželo se mi pěkně. Sice nakonec bylo větší teplo, než se čekalo, ale celkově to bylo dobré," pravila Pospíšilová. Drnovickou běžkyni nezabrzdila ani nepříjemná kolize krátce po startu. „V zatáčce jsem měla trochu problémy, někdo mi tam šlápl na nohu, ale naštěstí jsem nespadla," popsala incident Pospíšilová. Ve zbytku závodu už žádné problémy neměla. „Soupeřky tady žádné nebyly, takže jsem běžela svoje tempo. Na maximum to nebylo, spíše pohodička," usmívala se vítězka.
 
Dorostenci a junioři běželi jeden okruh dlouhý 1 660 metrů. Nejrychlejší byl Ondrej Marenčík z Holíče. Druhé a třetí místo patřilo dorostencům. Zdeněk Švejda to zvládl za 5:21 minuty, Peter Orgoň byl v cíli za 5:29. Nejrychlejší juniorkou byla Dominika Juráčková z Holíče. Závod dorostenek vyhrála věkem ještě žákyně Tereza Havlíčková.
 
Celkem se dvaadvacátého ročníku Rohatecké desítky, která se konala za nádherného počasí, zúčastnilo 427 startujících. Na start hlavního závodu, jenž vedl ulicemi Rohatce, se vydalo 170 mužů a žen. „Úbytek byl především v dětských kategoriích, a to hlavně z toho důvodu, že víkend byl na Moravě vyhrazen pro závody žákovských družstev na dráze," vysvětlil Bíla.
 
Oblíbený běžecký podnik zpestřil vložený závod na kolečkových bruslích a souboj jedenácti štafetových družstev na čtyřikrát tři sta metrů. „Účast byla solidní, počasí taky vyšlo, takže celkově jsem spokojený," řekl Durďák. „Chci moc poděkovat všem organizátorům, protože to není pouze moje práce. Na organizaci závodu se podílí třicet lidí. Pochvalu zaslouží všichni," dodal.
 
Rohatecká desítka, 22. ročník
 
Muži: 1. Lukáš Kučera (VSK Univerzita Brno) – 30:10, 2. Luděk Durďák (SDH Rohatec), 3. Lubomír Rehuš (Skalica)
 
Muži nad 40 let: 1. Dušan Tomčal (Lipov) – 33:53, 2. Josef Hubáček (Bílovice), 3. Jan Miškeřík (Lipov)
 
Muži nad 50 let: 1. Peter Klobučnik (Dubnice) – 36:29, 2. Václav Guliš (Dolní Bojanovice), 3. Dušan Brezovský (Gbelští strýci)
 
Muži nad 60 let: 1. Jaroslav Topor (Holíč) – 39:18, 2. Lubomír Bartál (Hodonín), 3. Miroslav Mikuš (Radošovce)
 
Muži nad 65 let: 1. Vladimír Varmuža (BK Hodonín) – 38:37, 2. Karel Navara (Uherský Ostroh), 3. Anton Dobrodenka (Dubnica nad Váhom)
 
Ženy: 1. Irena Pospíšilová (Drnovice) – 18:41, 2. Renata Michálková (Hodonín), 3. Jana Zetochová (Očov)
 
Ženy nad 35 let: 1. Silvie Václavková Divišová (AK Drnovice) – 19:30, 2. Kateřina Doubková (Perná), 3. Jana Kadlecová Hodonín)
 
Ženy nad 45 let: 1. Blažena Kocúriková (Jablonica) – 19:24, 2. Marta Durnová (Veselí nad Moravou), 3.Anna Portášiková (Skalica)
 
Muži nad 70 let: 1. Ferdinand Husár (Trenčín) – 20:12, 2. Karel Karas (Hodonín), 3. Ján Kocák (Holíč)
 
Přebor profesionálních a dobrovolných hasičů: 1. Petr Mrázek (HZS JMK) – 20:12, 2. David Vodička (SDH Svatobořice), 3. Lukáš Bimka (SDH Rohatec)
 
In-line brusle: 1. Lucie Korvasová, 2. Veronika Korvasová, 3. Petr Korvas
 
Štafety: 1. Slavoj dorost (Stanický, Duchoslav, Domanský, Kotásek), 2. Mixle Pixle (Příkaský, Elšík, Paličková, Adamec), 3. Mišmaš (Sedláčková, Kosek, Macúch, Půček)