CAS 32 - S 3 R

Cisternová automobilová stříkačka Tatra 148 byla vyrobena v závodě Karosa, Vysoké Mýto v roce 1979. Ze závodu na překližky a dýhy Hodonín byla pro naši jednotku pořízena v březnu roku 2000. Díky špatnému technickému stavu především nádrže na vodu prošla cisterna kompletní rekonstrukcí. Dodavatelem celkové přestavby vozidla byla vybrána firma Hateco Pečky, která provedla kompletní výměnu účelové nástavby. Do ostrého provozu bylo vozidlo opět zařazeno v dubnu 2010. Vozidlo bylo zrepasováno za podstatné dotace ze státního rozpočtu, zbývající část financovala obec Rohatec ze svých prostředků. 

 

Předurčení vozida:

  • požární zásah vodou nebo pěnou
  • doprava požární vody
  • čerpání vody, odstraňování překážek z komunikací
  • očista komunikací

Vozidlo s pohonem 6x6 je osazeno dieselovým motorem s obsahem 12.700 ccm o výkonu 156 kW a manuální převodovkou. Díky přestavbě vozidla byl zásadním způsobem zvětšen úložný prostor pro příslušenství. Úložný prostor vestavby je osvětlen pomocí LED pásů, prostor kolem automobilu pak soustavou vestavěných zářivek a sklopným stožárem na střeše nástavby. Výstražné světelné zařízení tvoří rampa na kabině vozidla, rotační maják v zadní části a přídavná světla v čelní masce a na zadní straně vozidla. Vše opatřeno výkonnými LED diodami. Oranžovou LED rampu s několika programy je možné ovládat s kabiny vozidla.

 

Při tvorbě nové účelové nástavby byla eliminována nádrž na pěnidlo a tím byla navýšena kubatura nádrže na vodu, která nyní dosahuje téměř 7000 litrů. Pěnidlo bylo spolu s dalším materiálem umístěno na horní plošinu nástavby do kanistrů. Na ploše automobilu je tak využito veškeré místo, je zde umístěn nastavovací žebřík, savice, sorbenty a dva boxy na ženijní a další nářadí. Po stranách nástavby je umístěno celkem 5 uložných prostorů opatřených roletkami. Ovládací panel s pneumatickými a digitálními prvky a radiostanicí je umístěn na obou stranách. Za předními roletami je umístěno hadicové vedení, veškeré armatury, hasicí přístroje a elektrocentrála. V zadní části nástavby je umístěn naviják pro 50ti metrovou stálotvarou hadici s vysokotlakou proudnicí a plovoucí čerpadlo. V pravém zadním boxu je svislé výsuvné plato s dýchací technikou a kufříky s vybavením. Levý box je zaplněn kalovým čerpadlem a motorovou řetězovou pilou s příslušenstvím.

 

Základní technická data:

  • Podvozek Tatra 148
  • Délka 8.670 mm
  • Šířka 2.500 mm
  • Výška s rampou 2.860 mm
  • Rozvor kol 4.260 mm
  • Motor 12.666 ccm o výkonu 156 kW
  • Celková hmotnost 18.530 kg

 

Vybavení vozidla:

  • Kalové čerpadlo Heron EMPH 80W
  • Plovoucí čerpadlo Kraken 800
  • Izolační dýchací přístroj AUER BD 96 – 3 ks
  • Náhradní tlaková láhev – 3 ks
  • Motorová řetězová pila Jonsered 2145 s příslušenstvím
  • Elektrocentrála Heron EG11 IMR - 1,1 kW
  • Osvětlovací stožár
  • Vozidlová radiostanice Motorola GM360
  • Ruční svítilna MICA ML 800 3W – 4 ks
  • Požární hadice, porudnice, savice, armatury
  • Přenosné hasicí přístroje – práškový, CO2
  • Protichemický oblek Sunit - 3 ks
  • Záchranná nosítka
  • Zdravotnický kufřík
  • Kufřík s nástroji
  • Týlový kufřík
  • Páčidla, pákové kleště, bourací sekera
  • Vyprošťovací nástroj VRVN 1
  • Záchranná lana, polohovací pásy
  • Nastavovací záchranný žebřík – 4 díly
  • Lopaty, hrábě, kopály, trhací hák
  • Přejezdové můstky, kanálová ucpávka
  • Pěnidlo, sorbenty