Finalistka Miss je věrná hasičům

15.11.2012 16:00

5+2 dny

 

Do Lenky Hovězákové, členky Sboru dobrovolných hasičů Rohatec, byste neřekli, že má za sebou nepříjemnosti, které by jinou zlomily.

Co vás vlastně přivedlo jakou desetiletou dívenku k hasičskému sportu?

Viděla jsem jednou v Rohatci trénink mladých hasičů, sledovala jsem, co všechno dělají a dokážou, jak překonávají překážky, zapojují hadice, trefují se vodou do terče. Přitahoval mě ten adrenalin a vzorem a motivací pro mě byli dospělí hasiči, kteří zachaňují lidi.

Napadá mě, že to musíte mít v rodině?

Ano, můj děda byl starostou hasičů. Pak jsem se k nim dala já s bratrancem a potom se přidali i rodiče a mladší brácha. Takže z generace na generaci!

Slyšel jsem, že jste měla při závodech úraz?

Za poslední tři roky jsem měla tři úrazy. Při prvním na mě špatně viděl strojník, přidal hodně plynu a mně vyletěla proudnice z ruky, vyliskala mě a ještě mi zlomila na noze dva prsty.

To vypadá nebezpečně!

Přece jenom je to kus železa. Další úraz byl po sezoně na tréninku požárního útoku, při běhu jsem si nadvakrát vyvrtla kotník. A poslední se stal letos v létě na domácím závodě. Při běhu se mi zamotala hadice kolem nohou, tím pádem mě potáhla dozadu, spadla jsem, odřela se a pohmoždila si obratle, takže jsem nosila na krku límec...

...