Durďák, ředitel závodu, senzačně vyhrál Rohateckou desítku

10.05.2012 08:14

Hodonínský deník

 

Rohatec – Zorganizoval závod a sám si ho vyhrál. Známý okresní vytrvalec Luděk Durďák se stal překvapivým vítězem devatenáctého ročníku Rohatecké desítky. Běh na deset kilometrů ovládl v čase 33:02. Druhý Tomáš Palkovič zaostal za domácím borcem o devět vteřin. Třetí proběhl cílem další Slovák Ján Matúš. Ženám znovu kralovala Irena Pospíšilová, která vyhrála už letošní šestý závod Moravsko-slovenského běžeckého poháru 2012. Nádherné počasí, parádní atmosféra v prostoru cíle a opět velká účast startujících. Takový byla letošní Rohatecká desítka. Oblíbený závod se uskutečnil 8. května. Celkem se na start postavilo 271 závodníků všech věkových kategorií. 

Napínavý byl hlavně závod mužů. Od prvního kola se držela v čele skupina Durďák, Matúš, Palkovič a Soukup. „Prvním odpadlíkem byl ve třetím kole Soukup a všichni čekali , kdy největší aspirant na vítězství Ján Matúš nastoupí a roztrhne skupinu. Ukázalo se však, že závod mu nesedl a byl nakonec rád za třetí místo," uvedl šéf Moravsko-slovenského běžeckého poháru 2012 Pavel Bíla.

Naopak diváci mohli sledovat heroický výkon domácího borce Luďka Durďáka. Ten ve čtvrtém kole získal na Tomáše Palkoviče náskok padesáti metrů, který si udržel až do cíle. Durďák zvítězil časem 33:02. Svůj nečekaný triumf si v cíli vychutnal. „To on dělá vždycky," okomentoval tradiční Durďákův řev Bíla.

Rohatecký běžec měl z vítězství obrovskou radost. „Co víc si mohu přát, než vyhrát doma," radoval se. Bylo to Durďákovo druhé vítězství v oblíbeném seriálu. Loni se zkušený běžec triumfoval ve Smrdákách, letos se dočkal výhry i na českém území. „Vyhrát v Rohatci, to byl můj sen .Vůbec poprvé jsem doma na bedně, nejlepší jsem tady byl čtvrtý. Ale to už je dávno. Letos jsem chtěl skončit mezi třemi nejlepšími. Ve výhru jsem ani nedoufal," pronesl šťastný vítěz. Durďák letos absolvoval vídeňský maraton. Hlavně kvůli němu se v dalších závodech necítil volně. Členu Sboru dobrovolných hasičů Rohatec chyběla jiskra. „Po maratonu jsem nebyl v pohodě, byl jsem nějaký zatažený. Ale před domácím závodem jsem to hodil za hlavu a bylo to super," uvedl Durďák.

Toho hnali za senzačním vítězstvím desítky fanoušků. „Lidé byli úžasní. Byli padesát procent výkonu. Vždy mě vynesli deset metrů dopředu," řekl Durďák, který závod zvládl s naprostým přehledem. „I kvůli těm týdnům po maratonu jsem se snažil jít trochu tempově. Najednou mně to šlo. Dobře jsem se rozběhl. Chtěl jsem nejprve odskočit tomu čtvrtému, abych skončil na bedně. Pak jsem utekl i dalším závodníkům a už to bylo v pohodě," usmíval se Durďák.

Ten žádnou velkou oslavu neplánoval. „Pivo si dám, ale nic velkého nebude," řekl. Před výkonem Durďáka se musel sklonit i Tomáš Palkovič. Slovenský závodník nezachytil ve střední pasáži nástup rohateckého běžce a i kvůli menší krizi už domácího borce nedoběhl. „Běželo se mi celkem dobře. Počasí bylo příjemné, trochu mi chybělo občerstvení. Jinak to bylo super. Druhého místa si vážím. Je to můj lepší výsledek, neboť v podobných závodech většinou končím mezi pátým a desátým místem. Proto jsem velmi spokojený," pronesl druhý Palkovič.

Ženy letos v Rohatci poprvé běžely pět kilometrů. Z vítězství se radovala letos neporazitelná Irena Pospíšilová. Závodnice AHA Vyškov zvítězila časem 18:47. Druhá doběhla veteránka nad pětatřicet let Kateřina Doubková a třetí byla další veteránka Miroslava Hanáková. Poloviční trať přinesla zvýšený zájem, v hlavním závodě startovalo osmnáct žen. „Bylo to dobré. Hlavně počasí bylo ideální. Tím, že je to čtvrtý závod těsně po sobě, pět kilometrů mi v pohodě stačilo. Síly sice ubývají, ale dají se rozvrhnout tak, aby se člověk úplně nezničil," pronesla Irena Pospíšilová.

Ta má nakročeno k celkovému prvenství. „Když to půjde, budu běhat pravidelně. Určitě je to můj cíl," řekla Pospíšilová, která navštěvuje i závody v okolí. „Bydlím v Břeclavi, ale stěhuji se k rodičům. Bydlí kousek od Bučovic, takže pořád to mám na Hodonínsko celkem blízko," přidala.

V dalších mužských kategoriích se z vítězství radovali Radomír Soukup, Ervín Páleník, Alois Škrabánek a Vincent Bašista. „V dětských kategoriích se závodilo až do posledních metrů a dokonce se musela dvakrát udělit bronzová medaile pro dva závodníky," pravil Bíla. Součástí závodu byl opět závod na in-line bruslích a nově i štafetový běh na čtyřikrát šest set metrů. Doplňkový závod na kolečkových bruslích vyhrála hodonínská běžkyně Tereza Korvasová. Česká mládežnická reprezentantka porazila jmenovkyni Petru Korvasovou, třetí byl Michal Šedý.

Závod štafet ovládli rohatečtí hasiči, kteří porazili rodinu Korvasovu i členky SDH Rohatec.