Brněnský vytrvalec Kučera ovládl Rohateckou desítku. I před Keňany

13.05.2014 21:39

Hodonínský deník

 

Žádný africký běžec, ale brněnský vytrvalec Martin Kučera si podmanil jednadvacátý ročník Rohatecké desítky. Člen Univerzity Brno zrežíroval svůj další triumf stylem start-cíl a výkonem 30:30 minuty dosáhl nejlepšího výsledku za posledních šest let. Téměř dvacet let starý traťový rekord Pavla Klimeše přesto o pětadvacet sekund odolal. Jediný, kdo Martinu Kučerovi dokázal alespoň do poloviny závodu sekundovat, byl jeho mladší bratr Lukáš. Ten za suverénním vítězem nakonec zaostal o více než minutu. „Běželo se mi dobře. Mám to tady rád. Na rekord jsem pomýšlel, ale není vůbec lehké ho překonat. S bráchou jsme si řekli, že to zkusíme, ale nešlo to," pronesl v cíli Martin Kučera, který nastupoval do závodu z plného tréninku.

„Byli jsme domluvení, že dokud bude moct, tak mě potáhne. Nakonec to vydržel něco přes tři kola. Kdybychom to spolu táhli ještě déle, bylo by to zajímavější," řekl brněnský vytrvalec. Sourozenci Kučerovi ještě ve čtvrtém okruhu atakovali čas traťového rekordu 30:05. Pak však mladší z bratrů Lukáš odpadl a osamocený Martin nedokázal tempo udržet až do cíle. „Čas není špatný, ale na rovinkách foukal silný protivítr. Jinak bylo počasí dobré," pravil vítěz. Třetí místo s velkým odstupem obsadil Slovák Andrej Foltýn, který ve strhujícím finiši udolal domácího Luďka Durďáka. Řediteli rohateckého závodu scházely k další medaili dva metry. „Mrzí mě, že jsem doma neskončil třetí, ale spokojený musím být i se čtvrtým místem. Je to pěkné," pronesl Durďák. Poslední vítěz Moravsko-slovenského běžeckého poháru nemá takovou formu jako v předchozích letech. „Letos je to takový boj. Neběhám tak, jak bych si sám představoval. Nemám zranění, ale pořád to není ono," řekl Durďák.

V Rohatci byli vidět i veteráni. Mezi čtyřicátníky si nejlépe vedl celkově pátý Petr Kadlec z Milotic. Velký souboj svedli v padesátnících bývalý maratonský reprezentant Vlastimil Bukovjan z Otrokovic a Pavel Kratochvíl ze Sokola Rudíkov. Úspěšnějším z dvojice se nakonec stal Bukovjan. Závod žen, které stejně jako veteráni nad sedmdesát let absolvovaly tři okruhy, ovládla favorizovaná Lubomíra Maníková. Známá Slovenka doběhla do cíle v čase 17:44. Druhá skončila Irena Pospíšilová, třetí byla Jana Kadlecová, která triumfovala mezi veteránkami nad čtyřicet let. „Byl to poměrné těžký závod, protože bylo velké teplo. Ale nakonec jsem to zvládla," oddechla sil závodnice hájící barvy Demolexu Bardějov. Maníková se představila v Rohatci vůbec poprvé. „Trať je tady rychlá. Běžela jsem na vítězství. Konkurence nebyla taková jako na jiných závodech. Náskok jsem si neustále kontrolovala," řekla letošní vítězka.

Spokojená s časem i umístěním byla i Jana Kadlecová. Známá hodonínská běžkyně dokázala na pětikilometrové trati zaskočit i mladší soupeřky a nakonec urvat bronz. „Tři dny jsem jezdila na kole, takže jsem předpokládala, že budu mít tuhé nohy. Nakonec to bylo v pohodě, což mě překvapilo. Jsem spokojená, protože jsem dokázala porazit i holky, které mě na začátku sezony porážely. Sfoukla jsem je," usmívala se Kadlecová, která na první místo nepomýšlela. „Jsem realistka. Na nejlepší závodnice už nikdy mít nebudu. Vzhledem k pracovním a rodinným povinnostem nemám na trénink už tolik času. Pořád se ale držím," pronesla.

Jednadvacátý ročník populárního závodu přinesl nový účastnický rekord. Rohatecká desítka přilákala na start 154 běžců. Další téměř tři stovky sportovců se představily v dětských kategoriích, doprovodných závodech štafet a in-line bruslařů. „V dětských kategoriích závodilo 221 účastníků a rozhodčí se měli co ohánět, aby vše zvládli. To ještě netušili, co je čeká při doběhu hlavního závodu na pět a deset kilometrů," uvedl ředitel společného Moravsko-slovenského běžeckého poháru 2014 Pavel Bíla. Ten v Rohatci přivítal i bývalého slovenského premiéra Mikuláše Dzurindu. Známý politik doběhl v absolutním pořadí na dvaašedesátém mís­tě. 

Hlavnímu závodu předcházel slavnostní akt. Pořadatelé si vzpomněli na Martu Durnovou. Legendární veselská běžkyně nedávno oslavila padesáté narozeniny a organizátoři jí předali květiny. „Kluci mě velmi příjemně překvapili. Celému hasičskému sboru a pořadatelům moc děkuji," prohlásila Durnová. Ta si závod stejně jako v předchozích letech náramně užila. „Běželo se mi krásně. Počasí bylo úžasné, lidi nás povzbuzovali. V Rohatci je to vždycky fajn," pronesla legendární Veselanka, která doběhla mezi veteránkami nad pětačtyřicet let třetí. „Pokaždé bojuji hlavně s Aničkou Portašíkovou, což je moje velmi dobrá kamarádka. Ona mě předběhla v Saštíně, já jsem jí to oplatila v Jablonci a teď i v Rohatci. Ona mě porazí zase příště, protože je hodně dobrá," dodala Durnová se smíchem.

 

https://hodoninsky.denik.cz/ostatni_region/brnensky-vytrvalec-kucera-ovladl-rohateckou-desitku-i-pred-kenany-20140513.html