Aspirantka na miss je hasičkou od sedmi let

21.07.2012 06:13

Hodonínský deník

 

Rohatec – „Odmalička mě lákal adrenalin, který při své práci prožívají," vysvětluje Lenka Hovězáková, proč se v sedmi letech přidala k hasičům. Ze začátku byla mezi dětmi v hasičských uniformách jediná dívka – pro ty je to přece jen koníček neobvyklý. Dnes je jí osmnáct let a díky členství ve sboru dobrovolných hasičů je v semifinále soutěže Miss Hasička ČeskoSlovensko 2012.

Soutěž hledající mezi dobrovolnými i profesionálními hasičkami z Čech a Slovenska tu nejkrásnější má letos čtrnáct finalistek. Osmnáctiletá Lenka Hovězáková je jedinou zástupkyní Jihomoravského kraje. O vítězce sice rozhodne porota, svou Miss Sympatie a Miss Hasička si ale zvolí také diváci. Studentka z Rohatce není jednou z dívek, které se do soutěží krásy hlásí běžně. „Přihlásili mě kolegové ze sboru, byla jsem z toho opravdu v šoku. Registrační údaje jsem pak ale vyplnila sama, přece jen tam bylo dost osobních údajů – například míry," směje se.

Neočekávala, že postoupí do dalších kol soutěže a pozvánka na konkurz pro vybrané dívky ji překvapila. V květnu se spolu s dalšími třiceti dívkami z Česka a třemi ze Slovenska vydala do Prahy. „Tam jsme všechny absolvovaly rozhovor s porotou i promenádu v plavkách. Samozřejmě se nás porotci ptali také na naše aktivity u hasičů, s hadicí jsem před nimi ale utíkat nemusela," líčí zážitky z konkurzu. Některé dívky se v zákulisí třásly nervozitou, mladá hasička z Rohatce byla klidná. Na vystupování před lidmi je zvyklá a trému už nemívá. Často totiž chodí po mole na přehlídkách mladých návrhářů na Střední odborné škole oděvní ve Strážnici, kde sama studuje – ne však návrhářství, ale grafický design.

Možná i zkušenosti a klid jí dopomohly k postupu do semifinále, ve kterém jí organizátoři přiřkli číslo třináct „Zhrozila jsem se, když jsem to číslo uslyšela. Třináctka není zrovna moje oblíbené číslo, ale snad mi v soutěži přinese štěstí," věří Hovězáková. Ve Sboru dobrovolných hasičů Rohatec je Lenka Hovězáková už jedenáct let. Na soutěžích běhala štafety, proskakovala oknem a také sbírala ceny pro vítěze, ať už v kolektivu nebo sama za sebe. Na opravdový zásah by si ovšem netroufla. „Neumím si představit, jak bych někoho vytáhla z hořícího domu, navíc s těžkou hasičskou výstrojí," říká drobná blondýnka. Podporou jsou Hovězákové v soutěži nejen rodina a přítel, ale i rohatečtí hasiči. Soutěž krásy ale přesto bere jen jako zajímavou zkušenost.

Do finále soutěže o nejpůvabnější hasičku postoupí jen dvanáct dívek s nejvyšším počtem hlasů. Pro své favoritky mohou lidé hlasovat do 31.srpna na internetových stránkách www.misshasicka.cz a také na Facebookovém profilu soutěže. Z jejich hlasování kromě dvanácti finalistek vzejde také Miss Sympatie a Miss Facebook Hasička ČeskoSlovensko 2012.

 

https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_region/aspirantka-na-miss-je-hasickou-od-sedmi-let-20120720.html